Aukcje internetowe

Sprzedawcy – niemal wszyscy, niezależnie od tego czy są zawodowcami czy amatorami w tej branży świetnie zdają sobie sprawę z faktu, że najważniejszym wymogiem jaki musi spełnić handlowiec, by osiągnąć sukces jest wiarygodność i uczciwość. Oczywiste jest bowiem, że żaden klient „zdrowy na umyśle” nie będzie robił interesów z kimś, kto wzbudza jakiekolwiek podejrzenia. Reguła ta nie odnosi się tylko i wyłącznie do tradycyjnych – bezpośrednich metod sprzedaży. Podobnie jest także w przypadku transakcji online. Każdy sprzedawca wystawiający swe towary choćby na allegro podlega dokładnie tym samym zasadom i wie, że uczciwość się opłaca.

 

Wspomniany serwis ma bowiem system premiowania wiarygodnych kontrahentów – najważniejszym z nich jest moduł komentarzy, gdzie każdy kupujący po przeprowadzonej transakcji z udziałem danego sprzedawcy może pozostawić swój komentarz z wrażeniami odnośnie całej operacji. Komentarz może być pozytywny, neutralny, lub negatywny i stanowi podstawowy wyznacznik oceny wiarygodności danej osoby. System wiarygodności jest ściśle powiązany z otrzymywanymi komentarzami ponieważ za takowe użytkownik otrzymuje lub traci specjalne punkty, które składają się na poziom rangi, widocznej zarówno w profilu sprzedającego jak i kupującego.

 

Dodatkowo kupujący ma możliwość ocenić w skali 1-5 poziom poszczególnych etapów transakcji od zgodności produktu z wystawionym towarem na terminie dostarczenia przesyłki skończywszy. Im więcej pozytywnych komentarzy tym ranga i wiarygodność wyższa zaś im więcej negatywnych opinii, tym słabsza wiarygodność. Wszystkie komentarze są widoczne, więc każdy zainteresowany może śmiało przeczytać pozostawione opinie, nim zdecyduje się na daną transakcję. Zatem każdemu solidnemu sprzedającemu, chcącemu zarobić na allegro powinno zależeć na pozytywnych opiniach swych kontrahentów. Te może zdobyć tylko dzięki rzetelności i uczciwości prowadzonych transakcji – tylko wtedy może liczyć na kolejne. Bez wątpienia taki system oceniania jest niezwykle przydatny bo jak inaczej sprawdzić wiarygodność kontrahenta jeśli nie poprzez zapoznanie się ze zdaniem osób, które już miały z nim do czynienia…?