Dlaczego trzeba jeść śniadanie?

Śniadanie nie dość, że jest najważniejszym posiłkiem dnia, bo od samego rana dostarczamy do organizmu energię, to daje nam chęć i siłę do działania.

Co musi zawierać dobre śniadanie?

Choć większość z nas je śniadanie, nie zawsze jest ono wartościowe. Dlaczego? Bo dorośli do śniadania zaliczają…kubek kawy albo na prędko przegryzioną kanapkę.
Aby zjedzone śniadanie dostarczyło nam wartościowej energii, samo w sobie musi być wartościowe i nie zawierać pustych kalorii.
Od czego zacząć?

Przede wszystkim warto zjeść jajecznicę. W końcu to bomba białkowa, a tego nam potrzeba z rana.
Jedz również owsiankę. Tak, to znane z dzieciństwa śniadanie dostarczy Ci dobrych kalorii oraz ogromu energii na długi czas.
Jeżeli zawsze rano się spieszysz i nie masz czasu na gotowanie, zjedz…koktajl. Wrzuć do blendera świeży ogórek, jagody, jogurt naturalny oraz pestki dyni i siemię lniane. Zmiksuj i pij na zdrowie!
Niezastąpiona tez będzie kanapka z pełnoziarnistego chleba. Do tego chrupiąca sałata, pomidor i lekka wędlina.

Dlaczego nie należy pomijać śniadania?

Warto zacząć od tego, że śniadanie ma nam dostarczyć potrzebnej z rana energii. Dlatego śniadanie należy zjeść do godziny po przebudzeniu. Dlaczego? Bo ostatni posiłek poprzedniego dnia zjedliśmy 3 godziny przed snem, do tego doliczamy czas snu ( 8 godzin) i wychodzi nam aż 11 godzin, bez jakiegokolwiek dostarczenia energii.
Kolejna kwestia to to, że ten pierwszy posiłek dnia to stanowi aż 30% nasze zapotrzebowanie na kalorie.
Poza tym potwierdzono, że zjedzone śniadanie wpływ na nasza lepszą koncentrację, efektywność i szybsze myślenie

A dlaczego nie mamy ochoty na śniadanie?

Jest to związane ze zjedzoną późno kolacją. Zamiast zjeść ostatni posiłek na 3 godziny przed snem, jesteśmy w stanie objadać się do późna i to wcale nie zdrowymi pokarmami.

Co jeszcze przemawia na korzyść ze zjedzonego śniadania?

Przede wszystkim w ten sposób regulujemy swój metabolizm, co wpłynie korzystnie na naszą przemianę materii. Ponad to zjedzenie dobrego śniadania zmniejszy chęć na przekąski w ciągu dnia, a także wpływ lepiej na funkcjonowanie całego układu trawiennego. Dorzućmy jeszcze, że osoby jedzące pierwsze śniadanie rzadziej cierpią na nadwagę i wniosek nasuwa się sam.

Śniadanie jest ważnym i najważniejszym posiłkiem dnia. Nie powinniśmy o nim nigdy zapominać. Dlatego spadek energii z rana dostarczmy sobie efektownym śniadaniem. Jeśli masz problem, aby wyszykować się rano na czas do pracy, ustaw budzik kwadrans wcześniej i zacznij poranek od zdrowego śniadania!

Inspiracje śniadaniowe znajdziesz na https://cookandlove.pl/blog/recipe-type/przepisy-na-sniadanie.